אסתטיקה

מה עדיף לקמטים , מיניליפט או חומצה היאלורונית ?

Booking.com

                                                 קמטים: מה הם ולמה הם נוצרים?

קמטים הם חלק טבעי מתהליך ההזדקנות ויכולים להופיע על הפנים בשל מגוון גורמים .
חלקם תהליכים המתרחשים בעור עצמו כגון פירוק סיבי הקולגן והאלסטין , חלבונים אלו מספקים מבנה וגמישות לעור, אך ייצורם פוחת עם הגיל. בנוסף, חשיפה לקרינה אולטרה סגולה (UV) מהשמש יכולה להאיץ את פירוק הקולגן והאלסטין, מה שמוביל להיווצרות קמטים. עישון, זיהום ותזונה לקויה יכולים גם הם לתרום להתפתחות קמטים מסוג זה . קמטים אלו נקראים גם קמטוטים מכיוון שהם קטנים יחסית ומפוזרים על פני כל עור הפנים .

קמטים באזורים מסויימים כגון סביב לעיינים והפה נוצרים עקב הבעות ותנועות פנים שחוזרות על עצמן, כמו חיוך או הרמת גבות , שכן אלו עלולים לגרום להתכווצות השרירים מתחת לעור וליצור קווים.
קמטים עלולים גם להופיע עקב צניחה של רקמות הפנים והיווצרות קמט באזור שבו העור מעוגן לרקמות העומק , קמט השפה אף (NLF) וקמטים באזור קוו הלסת הם הדוגמאות הבולטות לקמט מסוג זה .

 

מבחינת חומרה ישנם סוגים שונים של קמטים שיכולים להופיע על הפנים. קמטים דינמיים הם אלה שנוצרים כאשר אנו עושים הבעות פנים ונעלמים כאשר השרירים במנוחה. קמטים סטטיים, לעומת זאת, קיימים גם כשהפנים במנוחה והם נטועים עמוק יותר בעור.

                        ניתוח מיניליפט: במה זה כרוך ומה משתפר?

ניתוח מיניליפט, המכונה גם מיני מתיחת פנים, הוא ניתוח קוסמטי שמטרתו לתת מענה לסימני הזדקנות בפנים התחתונות ובצוואר. זוהי אלטרנטיבה פחות פולשנית למתיחת פנים מלאה ולעתים קרובות נבחרת על ידי אנשים שיש להם רפיון קל עד בינוני וקמטים.

במהלך ניתוח מיניליפט, מבוצעים חתכים קטנים ליד קו השיער וקידמית לאוזניים. באמצעות החתכים הללו,מעטפת השרירים והרקמות העמוקות מתהדקים, עודפי שומן מוסרים, ואזורי העור הנפול מורמים ועודפיי העור מוצאים ליצירת מראה צעיר יותר.
ניתוח מיניליפט יכול לשפר את מראה העור הרפוי והקמטים בפנים התחתונות, כולל הלחיים, קו הלסת והצוואר העליון . זה יכול לעזור להידוק העור, לשחזר את קווי המתאר של הפנים ולספק מראה צעיר ורענן יותר.
ההליך מעולה לשיפור קפלי האף, הקווים העוברים מהאף ועד לזוויות הפה.

ניתוח מיני ליפט הוא הליך מומלץ לשיפור קמטים סטטים עמוקים ובשילוב שומן עצמי ישפר גם את איכות העור עצמו .

הזרקות חומצה היאלורונית: האם הן הפתרון המושלם לכל הקמטים?

בעוד שהזרקות חומצה היאלורונית צברו פופולריות כאפשרות לא ניתוחית להפחתת קמטים, חשוב להבין שאולי הן לא הפתרון המושלם לכל סוגי הקמטים. חומצה היאלורונית היא חומר טבעי בגוף המסייע בשמירה על הלחות והגמישות בעור. כאשר הוא מוזרק לעור, הוא יכול להוסיף נפח ולמלא קמטים .

הזרקות חומצה היאלורונית יעילות לטיפול בקמטים הנגרמים מאובדן נפח קל או דלדול קולגן, כגון קפלי אף וקמטי מריונטה. ניתן להשתמש בזריקות אלה גם כדי להגביר את השפתיים ולשפר את קווי המתאר של הפנים. עם זאת, הם עשויים שלא להיות יעילים לקמטים הנגרמים על ידי תנועות שרירים חוזרות ונשנות, כגון רגלי עורב או קווי מצח או כנגד קמטים שנגרמו מצניחה משמעותית .

Booking.com

חשוב לציין כי הזרקות חומצה היאלורונית הן פתרונות זמניים לקמטים. ההשפעות נמשכות בדרך כלל מספר חודשים, וייתכן שיידרשו זריקות נוספות כדי לשמור על התוצאות. אורך החיים של הזריקות יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו חילוף החומרים של האדם, אורח החיים והמוצר הספציפי בו נעשה שימוש.

תמונה המראה יישום הזרקות חומצה היאלורונית על פני המטופל.

"מה מחזיק יותר זמן: ניתוח מיני-ליפט או הזרקת חומצה היאלורונית?"

אורך החיים של התוצאות המושגות באמצעות ניתוח מיניליפט והזרקות חומצה היאלורונית יכול להשתנות באופן משמעותי. ניתוח מיניליפט, הידוע גם בשם מיני מתיחת פנים, הוא הליך כירורגי הכולל הידוק והרמה של שכבות העור העמוקות יותר כדי לטפל ברפיון וקמטים. התוצאות של ניתוח מיניליפט הן בדרך כלל ארוכות טווח, כאשר מטופלים רבים נהנים מהיתרונות במשך מספר שנים. עם זאת, חשוב לציין שתהליך ההזדקנות יימשך, וייתכן שיידרשו הליכים נוספים בעתיד כדי לשמור על התוצאות.

מצד שני, הזרקות חומצה היאלורונית מספקות שיפורים זמניים בקמטים ובקווים. בעוד שההשפעות יכולות להימשך מספר חודשים, הן אינן קבועות. משך התוצאות יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו חילוף החומרים של האדם, אורח החיים והמוצר הספציפי בו נעשה שימוש. מקובל שמטופלים עוברים זריקות טאצ'-אפ קבועות כדי לשמור על התוצאה הרצויה.

חשוב לקחת בחשבון את העדפותיך ומטרותיך האישיות בעת ההחלטה בין ניתוח מיניליפט לבין הזרקת חומצה היאלורונית. אם אתם מחפשים פתרון ארוך טווח עם תוצאות דרמטיות יותר, ניתוח מיניליפט עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר עבורכם. עם זאת, אם אתה מעדיף גישה לא כירורגית עם שיפורים זמניים, הזרקת חומצה היאלורונית עשויה להתאים יותר. התייעצות עם כירורג פלסטי מוסמך יהיה מועיל כדי לדון בחששות הספציפיים שלך, להעריך את מועמדותך לשני ההליכים ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבורך.

גם לניתוח מיניליפט וגם להזרקת חומצה היאלורונית יש יתרונות בטיפול בקמטים. הבחירה בין השניים תלויה במידה רבה בצרכים הספציפיים של האדם, בסוג וחומרת הקמטים שלו ובציפיותיו האישיות. בעוד מיניליפט יכולה להציע תוצאות דרמטיות יותר וארוכות טווח, הזרקות חומצה היאלורונית מספקות פתרון פחות פולשני וזמני עם זמן החלמה מינימלי.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button